Τρία διδάγματα από το καλύτερο επιχειρηματικό βιβλίο όλων των εποχών

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Τρία διδάγματα από το καλύτερο επιχειρηματικό βιβλίο όλων των εποχών
Γουόρεν Μπάφετ και Μπιλ Γκέιτς συμφωνούν πως αυτό είναι το καλύτερο επιχειρηματικό βιβλίο όλων των εποχών.

Πίσω από κάθε επιτυχημένο επιχειρηματία βρίσκεται και μια λίστα με βιβλία που τον βοήθησαν να λύσει προβλήματα και να κάνει έξυπνες κινήσεις.

Τέτοια βιβλία κάνουν συνέχεια την εμφάνιση τους, όμως δύο από τους ισχυρότερους μεγιστάνες του κόσμου, ο Γουόρεν Μπάφετ και ο Μπιλ Γκέιτς, συμφωνούν πως το βιβλίο του Τζον Μπρουκς «Επιχειρηματικές περιπέτειες» είναι το καλύτερο όλων των εποχών.

Και γράφτηκε πριν από 50 χρόνια, το 1969!

Πρόκειται για μια συλλογή 12 ιστοριών που είχαν δημοσιευτεί αρχικά στο περιοδικό The New Yorker. Κάθε ιστορία είναι μια εντυπωσιακή αφήγηση ενός συγκεκριμένου γεγονότος που διαμόρφωσε την ιστορία της (εκάστοτε) εταιρείας. Αυτό που κάνει το βιβλίο να ξεχωρίζει όμως είναι πως είναι τόσο καλά γραμμένο, καθώς μπορεί να διαβαστεί ευχάριστα, ακόμα και αν ο αναγνώστης δεν έχει ιδέα από επιχειρήσεις.

Εδώ είναι τα τρία βασικά μαθήματα που προσφέρει το βιβλίο:

Αυτό είναι ένα εξαιρετικό μάθημα για όλους, είτε κάποιος είναι ιδρυτής εταιρείας, είτε μάνατζερ, είτε εργαζόμενος, είτε άνεργος.

Ο Μπρουκς στο βιβλίο του φέρνει σαν παράδειγμα τον ιδρυτή της Xerox, όταν στην δεκαετία του '60 έκανε κάτι πρωτοποριακό. Έδωσε βαρύτητα στην ηθική και τη συμπόνια στο χώρο εργασίας, ενώ προχώρησε και σε μεγάλες φιλανθρωπικές δράσεις.

Σήμερα, βλέπουμε πως αυτή η λογική είναι πιο επίκαιρη από ποτέ.

Το μεγάλο λάθος του μοντέλου Edsel έφερε ζημιές ύψους 350 εκατ. δολαρίων. Και όμως τα υψηλόβαθμα στελέχοι της Ford δεν ανέλαβαν την ευθύνη. Για την ακρίβεια υποστήριξαν πως έκαναν τα πάντα σωστά και πως ήταν οι καταναλωτές που έφταιγαν!

Όμως ο Μπρουκς αναφέρει στο βιβλίο του πως «το να μαθαίνει κανείς από τα λάθη του έχει ανεκτίμητη αξία. Τα λάθη μας δίνουν τις πληροφορίες που χρειαζόμαστε για να εξελιχθούμε».

Στο βιβλίο του ο Μπρουκς αναφέρεται σε μια από τις μεγαλύτερες αποτυχίες της αυτοβιομηχανίας Ford Motor. Το αμάξι Ford Edsel το 1958 είχε σκοπό να γίνει το «απόλυτο» όχημα για τη μεσαία τάξη των ΗΠΑ, όμως η αυτοκινητοβιομηχανία δεν τα κατάφερε. Και αυτό γιατί επέλεξε να μην «ακούσει» τις ανάγκες της αγοράς και προχώρησε με τα δικά της σχέδια. Παρά το γεγονός μάλιστα ότι είχε κάνει ειδική έρευνα αγοράς. Στο τέλος δεν της άρεσαν τα αποτελέσματα, οπότε δεν τα έλαβε υπόψιν!

Όταν σταματάς να δίνεις προσοχή στις συνεχώς εξελισσόμενες ανάγκες της κοινωνίας, μένεις πίσω και γίνεσαι αδύναμος έναντι των ανταγωνιστών σου, γράφει ο Μπρουκς στο βιβλίο του.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

12:09

Αυξήθηκαν οι πωλήσεις των κινέζικων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη παρά τους δασμούς

12:05

Eurostat: Στο 3,6% εκτινάχθηκε ο πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Ιούνιο

12:04

Πανεπιστήμια Αριστείας: 74 νέα κοινά Μεταπτυχιακά Προγράμματα μεταξύ ελληνικών και ξένων πανεπιστημίων

12:03

Τασούλας: Η Ελλάδα παραμένει φάρος σταθερότητας και ασφάλειας στην ταραγμένη γειτονιά μας

12:03

ΕΚΤ: Μηνύματα Νάγκελ, Σίμκους, Εστρίβα για πληθωρισμό, επιτόκια και δασμούς

11:56

Ζαχαράκη: Τέλη Ιουλίου οι βάσεις - Πότε ξεκινούν τα μη κρατικά πανεπιστήμια

11:54

«Νίκη, Δύναμη, Επιτυχία»: Ο Τραμπ λανσάρει νέο άρωμα μόνο με 249 δολάρια

11:53

Ευ. Μυτιληναίος - Μάριο Ντράγκι: Γιατί η Ευρώπη δείχνει αδύναμη απέναντι στις προκλήσεις της εποχής

11:42

Μητσοτάκης: Οι αρχές στη Λιβύη να λάβουν δράση για να μειωθούν οι ροές προς την Ελλάδα

11:33

Κάζακς (ΕΚΤ): Δεν θα είναι μεγάλες τυχόν περαιτέρω αλλαγές στα επιτόκια

11:33

Σε χαμηλό 10 μηνών το οικονομικό κλίμα στην Ελλάδα τον Ιούνιο

11:28

ΕΛΑΪΣ Unilever Hellas: Ενισχύει την παραγωγική της δραστηριότητα στην Ελλάδα

11:22

Γερμανία: Μικρότερη του αναμενόμενου αύξηση της ανεργίας τον Ιούνιο

11:19

Η SEAJETS επεκτείνεται στο Ανατολικό Αιγαίο και τα Δωδεκάνησα με το Superstar II

11:15

Ντε Γκίντος: Η άνοδος του ευρώ πάνω από το $1,20 θα ήταν πολύ περίπλοκη

11:12

«Ποδαρικό» με επιφυλακτικότητα για το β' εξάμηνο στο ΧΑ

11:12

Γαλλία: Αντιμέτωπη με πρόταση μομφής η κυβέρνηση Μπαϊρού

11:03

Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς: Ώρα να φτάσουν οι ευρωπαϊκοί πόροι στην πραγματική οικονομία

10:58

Τουρκία: Συνελήφθη με την κατηγορία της διαφθοράς ο τέως δήμαρχος Σμύρνης

10:56

ΑΔΜΗΕ: Παρουσιάστηκε η μελέτη κόστους – οφέλους του GSI για το τμήμα Κύπρου - Ισραήλ

10:47

Ευρωαγορές: Διστακτικότητα πριν τον πληθωρισμό

10:46

Το «stress test» στον ασφαλιστικό κλάδο και οι 3+1 εποπτικές δράσεις της ΤτΕ

10:44

Καύσωνας: Σε κόκκινο συναγερμό η Γαλλία - Βελτιωμένη εικόνα σε Πορτογαλία και Ισπανία

10:43

Μόνο ο χαλκός και το ασήμι ξεπέρασαν το ΧΑ τον Ιούνιο

10:39

Τραμπ: Απειλεί να κόψει τα κονδύλια στις εταιρείες του Μασκ - «Χωρίς επιδοτήσεις θα το κλείσει το μαγαζί»

10:35

Νέος ΚΟΚ: Μηδενική ανοχή στη μη χρήση κράνους - Εντατικοί έλεγχοι της ΕΛΑΣ σε όλη την επικράτεια

10:33

Titan: Σε ισχύ το νέο πρόγραμμα αγοράς ιδίων μετοχών ύψους έως 10 εκατ. ευρώ

10:28

Intralot: Σε τελικό στάδιο διαπραγματεύσεις για απόκτηση εταιρείας - Προσωρινή αναστολή διαπραγμάτευσης

10:26

Κτήμα Λαζαρίδη: Υποχρεωτική δημόσια προσφορά 1,82 εκατ. ευρώ από την Ολύμπια

10:26

Eurobank: Ποιοι αγόρασαν το ομόλογο - Στο 94% η συμμετοχή από ξένους επενδυτές

gazzetta
gazzetta reader insider insider